آموزش شروع بکار با نرم افزار هوشمند حضور و غیاب فارسیب

با تشکر از اعتماد شما کاربر گرامی در ادامه به آموزش شروع به کار با نرم افزار خواهیم پرداخت لطفا در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل در روال کار با نرم افزار با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید .

مرحله اول :

پس از نصب نرم افزار با دبل کلیک روی آیکن نرم افزار که روی دسکتاپ یا نوار ابزار شما وجود دارد می توانید وارد قسمت لاگین نرم افزار شوید دقت داشته باشید که رمز ورود پیش فرض نرم افزار عدد ۱ و رمز ورود پیش فرض نرم افزار در بخش ثبت تردد ها عدد ۱۲۳ می باشد (جهت تغییر حالت ورود می توانید در صفحه لاگین نرم افزار از دکمه های جهت نمای راست و چپ که در کنار عکس لاگین کاربر وجود دارد نوع دسترسی خود را تغییر دهید).

مرحله دوم :

پس از ورود به نرم افزار در صورتی که اولین ورود شما به نرم افزار باشد ابتدا ویزارد راهنما نمایش داده خواهد شد در این ویزارد ۷ مرحله جهت شروه بکار با نرم افزار در نظر گرفته شده است دقت داشته باشید که در مرحله دوم دکمه ثبت تنظیمات ویندوز بصورت اتومات تنظیمات مورد نظر شما جهت کار با نرم افزار را انجام خواهد داد این دکمه در صورتی که در ثبت و نمایش تاریخ و زمان مشکل وجود دارد می بایست یک بار فشرده شود .

در ادامه می توانید همرا با ویزار راهنما پیش رفته و اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را در نرم افزار تکمیل نمائید . مهمترین مراحل این ویزارد مرحله اول ثبت و ویرایش شیفت های کاری جهت مدیریت ساعت ورود و خروج مجاز هر شیفت و مرحله چهارم ثبت پرسنل و کارگزینی آنها خواهد بود . در این مرحله می توانید پرسنل خود را در نرم افزار با استفاده از دکمه ثبت و ویرایش پرسنل ایجاد کنید و پس از ایجاد با استفاده از چک باکس ثبت کارگزینی پرسنل مورد نظر را هم زمان کارگزینی نمائید .توجه داشته باشید که در صورتی که در قسمت ثبت تردد نیاز به ثبت تردد از طریق کارتخوان یا شناسایی چهره توسط دوربین را دارید حتما می بایست به پرسنلی که تعریف می شوند شماره کارت غیر تکراری اختصاص دهید .

مرحله سوم :

در این مرحله شما یک بار از نرم افزار خارج شده و مجددا وارد صفحه لاگین نرم افزار می شوید . نوع ورود را حالت ثبت تردد انتخاب کرده و وارد بخش ثبت تردد می شوید در صورتی که دوربین متصل شده به سیستم دارید می توانید دکمه دوربین را فشرده و همزمان خروجی دریافتی را در پایین فرم مشاهده کنید همچنین جهت معرفی چهره هر کاربر پس شناسایی توسط دوربین روی عکس کلیک کرده و از لیست مورد نظر کاربر مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه ثبت را میفشارید . پس از اتمام مراحل بالا هر زمان که کاربر معرفی شده از روبروی دوربین قرار گیرد با توجه به تاریخ و ساعت سیستم برای وی زمان تردد ثبت شده و این روال ادامه پیدا خواهد کرد (دقت کنید که هر کاربر در فاصله ۵ دقیقه تنها می تواند یک تردد ثبت کند و از ثبت تردد تکراری نرم افزار هوشمندانه جلوگیری می نماید) .

مرحله چهارم :

پس از ثبت تردد ها به آسانی می توانید از حافظه دستگاه تردد های ثبت شده را فراخوانی کرده و در نرم افزار جهت مدیریت و گزارش گیری استفاده کنید . برای انجام این مهم شما می بایست ئارد نرم افزار با نوع ورود مدیر شده و به منوی اطلاعات حضور و غیاب و زیر منوی حضور غیاب شوید سپس دکمه خواندن اطلاعات از فایل و فلش (عکس فلش) را فشرده ، در صورت نمایش پیغام انتخاب فایل آنرا ببندید و از فرم باز شده روی دکمه ثبت تردد دستی کلیک کنید سپس در قسمت باز شده تاریخ فراخوانی اطلاعات تردد را مشخص کرده و دکمه ثبت را بفشارید . مشاهده خواهید کرد که تمامی تردد های ثبت شده در نرم افزار طی تاریخ مشخص شده جهت فراخوانی نمایش داده شده و با استفاده از دکمه ثبت تردد ها در نرم افزار می توانید اطلاعات ترددی حافظه را در نرم افزار ثبت کنید .

مرحله پنجم :

در این مرحله کاربر می تواند از اطلاعات نرم افزار برای کاربر های مختلف خروجی تهیه کرده و فیش حقوقی صادر نماید . به منوی گزارشات رفته و وارد زیر منو گزارش کارکرد شوید سپس کاربر مورد نظر را انتخاب کرده بازه تاریخی جهت گزارش گیری را مشخص کنید همچنین دوره و شیفت پرسنل را را انتخاب کرده(دقت کنید که پس از انتخاب دوره و شیفت می بایست رنگ آنها به آبی تغییر پیدا کند) و در انتها دکمه جستجو را بفشارید .